Pytania i odpowiedzi
-
JAK ZAWRZEĆ UMOWĘ Z PORTALEM?
- Wejdź na zakładkę „Dodaj się” i wpisz swoje dane potrzebne do rejestracji.
-
JAK WYPOWIEDZIEĆ UMOWĘ Z PORTALEM?
- Termin wypowiedzenia wynosi trzy dni, ale liczymy go na koniec miesiąca kalendarzowego. Wypowiedzenie Umowy następuje pisemnie; pismo możesz wysłać na nasz adres korespondencyjny lub skan wypowiedzenia w formacie PDF na adres kontakt@znajdzprawnikow.pl
-
ILE SPECJALIZACJI MOGĘ WYBRAĆ PRZY REJESTRACJI?
- Do wyboru jest maksymalnie dziesięć specjalizacji.
-
Z JAKIEGO POWODU JEST OGRANICZENIE WYBORU SPECJALIZACJI?
- Zależy nam, aby klienci, którzy odwiedzają Portal, mogli znaleźć ekspertów w poszczególnych dziedzinach prawa. Wierzymy, że specjalizacja zawodów prawniczych będzie coraz bardzie postępować. Ufamy w to, że klientom nie zależy na „ekspertach od wszystkiego”.
-
SPECJALIZACJI, KTÓRA MNIE INTERESUJE, NIE MA NA PORTALU.
- Nie wszystkie one będą. Wybraliśmy te, które są najczęściej poszukiwane. Jeśli chcesz dodać jakąś specjalizację, to napisz do nas.
-
CZY MOGĘ EDYTOWAĆ SWÓJ PROFIL.
- Tak, w każdym czasie. Jeśli jednak zmieniasz swój adres mailowy, to powiadom nas o tym wysyłając maila na adres kontakt@znajdzprawnikow.pl
-
CZY KORZYSTANIE Z PORTALU JEST ZGODNE Z ZASADAMI ETYKI
- TAK.
- Zgodnie z § 23 a ust. 2 lit. f Kodeksu Etyki Adwokackiej „Adwokat może informować o świadczonej pomocy prawnej w sposób zgodny z regułami niniejszego „Zbioru” [KEA] poprzez: umieszczanie informacji na stronach internetowych oraz umieszczanie danych o tej stronie w katalogach i wyszukiwarkach”.
Kodeks Etyki Radcy Prawnego w art. 35 stanowi, że „Radca prawny może informować o wykonywaniu zawodu, pozyskiwać klientów oraz wykonywać czynności zawodowe drogą elektroniczną, jeśli:
1) jest zawsze jednoznacznie identyfikowalny jako nadawca lub odbiorca, w szczególności poprzez adresy poczty elektronicznej lub inne identyfikatory;
2) nie korzysta z drogi elektronicznej w sposób anonimowy lub na rzecz osób, których nie można jednoznacznie zidentyfikować jako konkretnych klientów lub odbiorców czy nadawców w komunikacji, w szczególności w Internecie;
3) nie korzysta z form aktywności dostępnych drogą elektroniczną w sposób sprzeczny z prawem, dobrymi obyczajami i zasadami Kodeksu, w szczególności tworząc rozwiązania skutkujące nieprawdziwymi, wprowadzającymi w błąd, ocennymi oznaczeniami lub informacjami, lub w sposób utrudniający innym radcom prawnym dostęp do rynku;
4) korzysta z form aktywności dostępnych drogą elektroniczną w sposób gwarantujący oddzielenie wykonywania zawodu od swoich prywatnych przekonań, poglądów, postaw i działań oraz innej działalności zawodowej;
5) nie wydaje, nie inspiruje lub nie płaci osobom trzecim za wydawanie pozytywnych lub negatywnych opinii, komentarzy, poleceń, rekomendacji bądź referencji dotyczących wykonywania zawodu przez siebie lub inne osoby, z którymi może na podstawie przepisów prawa wspólnie wykonywać zawód, w szczególności w sposób anonimowy, nieprawdziwy lub wprowadzający w błąd;
6) poprzez okresową archiwizację zabezpiecza i dba o dostępność danych przetwarzanych drogą elektroniczną;
7) chroni tajemnicę zawodową, informując w treści korespondencji elektronicznej o jej poufnym charakterze; zabezpieczenie uznaje się za należyte, jeżeli klient po uprzednim poinformowaniu go o zagrożeniach związanych z korzystaniem z drogi elektronicznej, domyślnie lub wyraźnie zaakceptował stosowane w komunikacji z nim środki, techniki, sposoby, systemy lub standardy komunikacji elektronicznej.